zaterdag 21 september 2013

Boomklever

Gisteren (21-09-2013) met veel pijn en moeite een gaatje in de agenda kunnen vinden om voor het eerst deze maand de netten open te schuiven in het kader van het Ringmus-project. Hopelijk lukt het volgende week ook nog een keertje, zodat ik weer aan mijn minimale verplichtingen voor de maand september heb voldaan. De vangsten vielen zoals verwacht enigszins tegen. Slechts 20 stuks lieten zich verschalken. Dit betrof uitsluitend Koolmees, Pimpelmees en Huismus. Dat de verwachting zo laag was had te maken met het feit dat ik vanwege mijn Schier-weekje niet voldoende gevoerd had. Er waren bijna geen vogels meer in de tuin. Nu is dat weer enigszins aan het aantrekken. Vandaag ook weer de eerste slag met het whooshnetje kunnen maken. Tijdens het genieten van een kopje koffie in de tuin zag ik ineens een Boomklever op het slag landen. Tja, dan moet ik toch echt even aan het ontspanmechanisme trekken. Het betrof een ongeringde man, waarvan de leeftijd in deze periode niet exact bepaald kon worden. Deze is de ‘boeken’ ingegaan als volgroeid. Luid scheldend vertrok de Boomklever weer richting boomtoppen, zich nog niet bewust van de mooie nieuwe ring die hij van mij gekregen had.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten