zondag 17 november 2013

Nieuwe baansoort

Op Ringersnet (een e-mailnieuwsgroep voor vogelringers) had het al eens gestaan. Zwarte Mezen reageren heel sterk op geluid. En dat klopt dus. Slechts zelden gebruik ik geluid, maar vandaag was dus de uitzondering. Nadat ik eerst commentaar had gekregen op het Koolmezengeluid (dat vonden mijn gezinsleden te hard staan) heb ik het zachtere geluid van een Zwarte Mees opgezet. Niet dat ik daar nu van die hoog gespannen verwachtingen bij had. Immers de laatste (en enigste) keer dat ik een Zwarte Mees in de tuin had gezien was alweer enige maanden geleden. Maar verdraaid. Na een kwartiertje geluid hing hij dan toch in het net. Deze Zwarte Mees is de 27e soort die ik sinds 2010 in mijn tuintje heb gevangen en betrof de 2.909ste vogel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten