zondag 15 december 2013

amputatie

Na de ervaring van gisteren vandaag opnieuw geprobeerd om het whooshnetje te gebruiken. Aan het taalgebruik is al te merken dat er weinig van terecht is gekomen. Soms zaten er wel vogels op het slag, maar als je dan te lang twijfelt omdat er nog meerdere in ‘het hout’ zitten, vang je uiteindelijk niets. Wat wel ving was het klapnetje dat ik om een pindanetje heen had gefabriceerd (naar het idee van mijn collega uit Neede). Daar kon ik in de loop van de middag vijf verse Pimpelmezen mee vangen. Eén van die vijf joeg me nog de schrik om het lijf, omdat hij slechts één poot bleek te hebben. Het zal toch niet dat ik dat met mijn klapnetje op mijn geweten heb?  Het bleek echter een oude amputatie te betreffen. Als ik de foto van dichtbij bekijk, dan lijkt het erop alsof het kniegewricht afgeklemd is geweest met een paardenhaar of iets dergelijks, waarna de amputatie heeft plaatsgevonden. Dat de vogel in kwestie er desondanks “goed mee uit de voeten kon”, bewees zijn conditie. Met een gewicht van 12,2 gram behoorde hij tot de zwaargewichten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten