vrijdag 5 april 2013

leuk weerzien

Afgelopen vrijdag (05-04-2013) weer voldaan aan mijn verplichting om te vangen in het kader van het RING-MUS project (om deel te nemen aan het RING-MUS project dien je twee keer per maand met een vaste netopstelling (en zonder geluid) vanaf zonsopgang tot minimaal 6 uur daarna te vangen). Een totaal aantal vogels van 13 stuks is enigszins teleurstellend te noemen, met name omdat de vinken, groenlingen, kepen en sijzen nog steeds in behoorlijke aantallen m’n tuintje aandoen. Maar ja: als ze  een netje zien wapperen in de wind blijven ze natuurlijk weg. Het enige leuke aan de dag was de terugvangst van een mannetje Pimpelmees, die ik tijdens mijn eerste vangdag in januari 2011 als 2Kj man had geringd. Leuk om hem weer terug te zien na al die tijd. Ook leuk was de eerste Sijs die ik in het kader van het RING-MUS project wist te vangen. Buiten het project om heb ik er dit jaar nu 33 van gevangen, en nummer 34 was dus binnen het project. Dit kan ik nog niet van de Kepen zeggen. Dit jaar tot op heden zo’n 15 Kepen kunnen vangen, maar geen enkele binnen het RING-MUS project. Ben benieuwd of dat überhaupt nog gaat lukken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten