vrijdag 17 mei 2013

hoge onkosten

Tjongetjongetjonge, het was weer een duur ochtendje :-). Vanochtend (17-05-2013) om 05:00 uur de netten opengeschoven om de 2e (en wat mij betreft de laatste) vangsessie van de maand mei te houden. Wat een stilte. Slechts dankzij het paartje Eksters, dat hier de buurt terroriseert, kon ik 2 ongeringde Merels vangen (totale kosten: 0,32 aan ringen). Wat zitten die Eksters fanatiek achter die Merels aan. Zouden de Eksters van uitslapen houden en de zang van Merels niet mooi vinden? Feit is dat er 3 Merelmannen in de netten hingen, waarvan ik er dus inderdaad één ongeringd heb laten ontsnappen. Voor de rest bestond de vangst uit een reeds geringde Koolmeesvrouw en een reeds geringde Boomklevervrouw. Beiden met een zeer indrukwekkende broedvlek. Ik heb toch nog een aardige invulling van de tijd kunnen vinden door m’n IP-camera te installeren in het draadloze netwerk. Wat een geprut was dat, maar uiteindelijk is het toch gelukt. Pfffff. Hiermee kan ik het mistnet in de voortuin in de gaten houden op m’n laptop (i.v.m. de katten) of anders ‘het slag’ in de achtertuin. Het slagnet ligt overigens nog werkeloos in de schuur. Pas als de jonge Huismussen zijn uitgevlogen wordt het weer interessant om het slagnet te gebruiken. Komende zondag (1e Pinksterdag) ben ik voornemens om de 4e ronde van het CES-project te ‘draaien’ in  Arrien, ter vervanging van mijn collega die wegens vakantie verhinderd is. Hopelijk zijn de vangsten daar wat beter dan in mijn tuintje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten